Kronprins Frederik. Foto: Matthew James/Royal Run
Det tog lige omkring 24 timer, så var der solgt intet mindre end 18.398 startnumre til Royal Run ’22. Kolding har taget førertrøjen, og er kun 1200 startnumre fra at have udsolgt på én af distancerne.
Af Danmarks Idrætsforbund
Det er gået hurtigt med startnumrene til Royal Run '22. I går, torsdag den 16. december kl. 12:00 gik salget i gang, og i dag fredag den 17. december, altså ét døgn efter at tilmeldingen begyndte, har det royale event allerede rundet 18.398 startnumre.
Især debutanten Kolding har vist sig at være ekstremt populær at deltage i, og 5.423 har allerede nået at tilmelde sig. Særligt distancen på 5 km har vist sig at være attraktiv. Her har 3.119 meldt sig til, hvilket betyder, at der lige nu kun er lidt over 1200 startnumre tilbage til den populære distance i Kolding.
”Det er jo så glædeligt at se, at Royal Run stadig er noget, danskerne har lyst til at deltage i. At vi allerede nu ser, hvordan det kører derudaf med tilmeldingerne– og så særligt i en af de byer, der ikke har været afholdt Royal Run i før, det overstiger mine forventninger,” siger Jens Otto Størup, administrerende direktør i DGI, og medlem af Royal Runs styregruppe.
Royal Run arrangeres i et samarbejde mellem DGI, Danmarks Idrætsforbund og Dansk Atletik. TrygFonden, Nordea-fonden og Novo Nordisk Fonden er med som strategiske partnere.
”Det er i sagens natur svært at annoncere et så stort et event som Royal Run, når vi samtidig har en pandemi, der buldrer afsted. Derfor er glæden også endnu større, når vi ser på tallene, for de viser, at danskerne – ligesom vi – har en tro på, at vi går mod lysere tider og til sommer igen, kan deltage i så store motionsevents, som Royal Run jo er,” siger Morten Mølholm Hansen, administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund og ligeledes medlem af Royal Runs styregruppe.